sunnuntai 25. toukokuuta 2008

Kurssin pohdintaa

Kurssi on mielestäni sujunut hyvin. Alussa oli ilmassa pientä epäselvyyttä. Olin itse ainenkin ihan pihalla blogin tarkoituksesta. Onneksi siihen olen saanut selvyyden ja hommat ovat lähteneet sujumaan. Loppua kohden asiat ovat entistäkin selkeempiä.
Olen oppinut käyttämään google-tiliä ja tekemään postauksia bloggerilla. Nämä molemmat asiat olivat entuudestaan aivan uusia asioita minulle. Myöskin koneen käyttö on paremmin hallussa ja tiedän nyt miten sitä eritilanteissa käytetään. Osaan jopa laittaa kuvan omaan blogiin, joka on jo huimaa.
Oma työskentely on ollut ihan hyvää. Olen tehnyt työt ajallaan ja myöskin tehnyt minulle annetut työt. Ryhmämme oli todella yhteistyökykyinen. Jaoimme alussa jokaiselle tehtävät ja tähän asti jokainen on hoitanut asiansa hyvin.
Tarvittavat materiaalit kurssilla tukivat siinä suhteessa toisiinsa hyvin, että niistä sai selon mitä tehdä. Mutta oppimateriaali ei ollut niin selkeää, kuin opastus netin käytössä ja blogien hoidossa. Ryhmämme omat tavoitteet mielestäni toteutuivat, eikä suurempia vaikeuksia tullut.
Jatkossa samankaltaisen kurssin alussa olisi hyvä saada tarkka ohje ja tavoite, mitä kurssilla on tarkoitus tehdä. Tällöin heti kurssin alettua oppilaat osaisivat aloittaa työt.

Ei kommentteja: